FAQ

Receptie - Boekingsvoorwaarden - Algemene informatie

1. Ben ik verplicht een annuleringsverzekering af te sluiten? Wat dekt uw camping als ik er geen abonnement op heb?
Nee, dat is een optie. Raadpleeg de downloadbare documenten en de pagina https://www.vakanties-giens.nl/information-coronavirus-covid-19/  
2. Bestrijkt het wifi-netwerk de hele camping? Wat is de prijs ?
Ja, de verschillende prijzen worden getoond bij de receptie. Voorbeeld: 1 dag = 4 €, 7 dagen = 9 €, Familiepakket 4x14 dagen = 42 €.
3. Hebben bezoekers toegang tot het waterpark?
Nee.
4. Heeft u een wasserette?
Ja. Het is elke dag open van 9.00 tot 21.00 uur. Prijzen (inclusief wasgoed): € 6 voor 6 kg, € 9 voor 10 kg, € 2 voor de droger.
5. Hoe kan ik mijn tegoed gebruiken?
Door bij de verwerking van uw dossier uw door onze diensten meegestuurde klantnummer te vermelden.
6. Is de camping het hele jaar open?
Neen. De camping is alleen geopend van april tot eind oktober.
7. Is de camping toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit?
Ja. Het restaurant en de minimarkt zijn goed bereikbaar. We hebben 3 aangepaste accommodaties (categorie Helios). Het waterpark is uitgerust met een zwembadlift die de transfer van de rolstoel naar het zwembad mogelijk maakt. Parkeerplaatsen, aangepaste toiletten, privé-ruimtes in de toiletten.
8. Is het dragen van de armband verplicht?
Ja, gedurende uw hele verblijf; het stelt ons in staat om ervoor te zorgen dat alle mensen die profiteren van de diensten van de camping, bewoners zijn.
9. Is het mogelijk om mijn reservering te annuleren of mijn verblijf uit te stellen? Wat zijn uw algemene voorwaarden?
De reserveringsvoorwaarden kunnen worden gedownload en bij het reserveringscontract worden gevoegd, bij ondertekening daarvan worden ze geacht te zijn aanvaard. Als onderdeel van een internetreservering (wat gelijk staat aan een contract), moeten ze worden gecontroleerd voordat ze naar de betalingsstap gaan.
10. Is het mogelijk om op elk moment de camping op te rijden?
Om de rust van uw nachten te bewaren, zijn de toegangspoorten van de camping gesloten van 23u tot 7u (24u tot 7u in juli-augustus).
11. Mijn kind is minderjarig en wil met zijn vrienden op de camping verblijven. Is dit mogelijk ?
Nee. In overeenstemming met het huishoudelijk reglement moeten minderjarigen gedurende hun hele verblijf worden vergezeld door een ouder of wettelijke voogd.
12. Mogen bezoekers mij bezoeken?
Ja NB: Bezoekers die niet overnachten moeten een dagbelasting van € 6 betalen. Let op: bezoekers hebben geen toegang tot het waterpark.
13. Waar en wanneer kan ik naar mijn lokale markt?
Elke dag vindt er een markt plaats in de omgeving (dinsdag in Giens, zondag in de haven van Hyères, enz.). De markten worden genoemd in het welkomstboekje dat bij aankomst wordt gegeven en op de mobiele applicatie van de camping.
14. Waar kan ik de plattegrond van de camping vinden?
We tonen bewust de plattegrond van de camping niet op onze site. Het zal u bij aankomst worden gegeven, samen met het welkomstboekje.
15. Waar zijn de supermarkten?
Naast de mini-supermarkt Vival die zich op de camping bevindt, vindt u in een straal van 10 km hypermarkten, supermarkten en supermarkten: Casino, Chronodrive, Géant Casino (+ rijden), Leclerc, Grand Frais, Intermarché (+ drive), Carrefour Market, Lidl, etc.
16. Wanneer moet ik de borg en het saldo voor mijn verblijf betalen?
  • Voor verhuur: aanbetaling bij boeking, saldo 30 dagen voor aankomst.
  • Voor kampeerplaatsen: aanbetaling bij boeking, saldo bij aankomst.
17. Wat als ik na 20.00 uur arriveer?
Geen paniek! Een nachtreceptiemedewerker begeleidt u naar uw accommodatie of locatie.
18. Wat is het openbaar vervoer rondom de camping?
Buslijn 67 rijdt tussen Hyères (stadscentrum en SNCF-treinstation) en Tour Fondue, halte "Badine", 100 m van Camping La Presqu'île de Giens.
19. Wat zijn de mogelijke aankomst- en vertrektijden op de camping?
  • Voor verhuur: aankomst vanaf 16.00 uur, vertrek voor 10.00 uur ;
  • Voor kampeerplaatsen: aankomst vanaf 14.00 uur, vertrek voor 12.00 uur.
20. Wat zijn de openingstijden van de receptie?
Elke dag van 8.00 uur tot 20.00 uur.
21. Welke betalingsmogelijkheden zijn er?
Wij accepteren betalingen per creditcard, overschrijving of contant.
22. Welke maatregelen heeft u genomen om COVID 19 te bestrijden?
23. Zijn barbecues toegestaan? Huurt u plancha's?
Alleen elektrische barbecues en plancha's zijn toegestaan, deze zijn niet beschikbaar voor verhuur.
24. Zijn dieren toegestaan op de camping?
  • Ja. Dit is een optie, gefactureerd aan € 4,20 per nacht op een camping, of € 5,50 per nacht bij verhuur (NB: maximaal 1 dier per verhuur, tatoeage en up-to-date vaccinatieboekje);
  • Honden moeten op de camping aangelijnd zijn;
  • Honden van de 1e en 2e categorie zijn niet toegestaan.

Porquerolles – Port Cros – Le Levant

1. Hoe lang duurt de overtocht naar de Golden Islands?
 
  • 20 minuten voor Porquerolles (vertrek vanaf de Tour Fondue);
  • Ongeveer 1 uur voor Port Cros (vertrek vanuit Port d'Hyères);
  • Ongeveer 1u30 voor het Ile du Levant (vertrek vanuit de haven van Hyères).
2. Hoe vaak rijden de zeeshuttles naar Porquerolles?
In het hoogseizoen ongeveer elke 30 minuten. Bezoek de TLV-website: https://www.tlv-tvm.com/en/.
3. Mag ik mijn fiets meenemen naar de eilanden? Zijn er geschikte routes?
Ja, alleen op Porquerolles, tegen een meerprijs van ongeveer € 17 per fiets. Verhuur mogelijk ter plaatse, in het dorp.
4. Zijn er tickets te koop bij de receptie?
Neen. Bezoek de TLV-website: https://www.tlv-tvm.com/nl/

Verhuur (stacaravans, chalets of zeildoekhutten)

1. Hebben de zeildoekhutten een waterpunt en een ingerichte keuken?
De zeildoekhutten bevinden zich in de buurt van een sanitairgebouw en hebben een kleine uitgeruste keuken (zie pagina https://camping-giens.nl/verhuur-stacaravan-staanplaats-camping/zeildoekhut-famille/), maar geen wastafel, wastafel of toilet.
2. Huurt u babybedjes of stoelen?
Ja optioneel (kit babybedje + kinderstoel: € 2 per dag).
3. Is het mogelijk om een ​​parasolbed in de ouderlijke kamer te plaatsen?
Neen.
4. Is het mogelijk om een ​​tent op te zetten voor mijn huurwoning?
Nee, je moet een extra locatie boeken, gelegen in het tentengebied.
5. Is het mogelijk om met een aanhanger te komen?
Over het algemeen niet. Ja, alleen in bepaalde gevallen, na validatie door onze diensten.
6. Is het mogelijk om met twee auto's te komen?
Meestal niet. Ja, als u een Pacific chalet heeft geboekt, of in bepaalde gevallen na validatie door onze diensten.
7. Is het mogelijk om mijn voertuig op mijn huurplaats te parkeren?
Ja.
8. Kan ik mijn locatie precies kiezen?
U kunt uw voorkeuren aangeven bij het maken van uw reservering (bijvoorbeeld: dicht bij het zwembad of de speeltuin, rustig, dicht bij voorzieningen, zonnige, schaduwrijke locatie, dicht bij uw vrienden, een andere familie, enz.). Waar mogelijk wijst de camping u de locatie toe die het beste bij u past.
9. Moet ik bij aankomst een borg betalen?
Ja. 100 € (per creditcard). Borg terug na de netheid inventaris op de dag van vertrek.
10. Moet ik een afspraak maken voor de vertrekinventaris?
Neen. Vertrektijden zijn tussen 08.00 uur en 10.00 uur, zodra je aan de receptie hebt gemeld dat je klaar bent om te vertrekken.
11. Waar vind ik de inventaris van mijn accommodatie?
De inventaris kan u op verzoek per e-mail worden toegestuurd.
12. Worden baby's meegeteld in de accommodatiecapaciteit?
Ja, baby's worden meegeteld in de accommodatiecapaciteit, het maximale aantal personen in stacaravans mag niet worden overschreden.
13. Zijn barbecues toegestaan? Huurt u plancha's?
Alleen elektrische barbecues en plancha's zijn toegestaan, deze zijn niet beschikbaar voor verhuur.
14. Zijn er kussens en dekens aanwezig?
Ja.

Kampeerplaatsen

1. Hoe zijn de sanitaire voorzieningen op de camping uitgerust?
De camping beschikt over 4 toiletgebouwen uitgerust met servies en wasbakken, toiletten, wasbakken en individuele cabines (douche of douche + lavabo en uitkleedruimte). Twee blokken hebben een kinderkamer (WC, douches, baden en commodes).
2. Is er een elektrische terminal beschikbaar op mijn staanplaats? Welke uitrusting moet ik meenemen?
Ja. Nabij elke locatie bevindt zich een terminal (conventionele of Europese stopcontacten). Om comfortabel te zijn, zorg voor een verlenging van 5 m en een stekkerdoos. Wij leveren adapters indien nodig, zolang de voorraad strekt.
3. Is er toiletpapier aanwezig in de sanitaire voorzieningen?
Nee, het is aan iedereen om zijn eigen plannen te maken.
4. Is het mogelijk om met een aanhanger te komen?
Over het algemeen niet. Ja, alleen in bepaalde gevallen, na validatie door onze diensten.
5. Is het mogelijk om mijn voertuig op mijn camping te parkeren?
Ja voor caravanplaatsen, nee voor tentplaatsen, gelegen in een voetgangersgebied dat niet toegankelijk is voor auto's en aanhangwagens (parkeren in de buurt; maximaal 40 m).
6. Is het mogelijk om twee auto's op mijn terrein te parkeren?
Neen. 1 kampeerplaats = 1 voertuig.
7. Kan ik mijn locatie precies kiezen?
U kunt uw voorkeuren aangeven bij het maken van uw reservering (bijvoorbeeld: dicht bij het zwembad of de speeltuin, rustig, dicht bij voorzieningen, zonnige, schaduwrijke locatie, dicht bij uw vrienden, een andere familie, enz.). Waar mogelijk wijst de camping u de locatie toe die het beste bij u past.
8. Verhuurt u koelkasten?
Ja, maar pas op voor de beperkte voorraad (reserveren aanbevolen). De optie wordt gefactureerd aan € 5 per nacht (aflevering van de koelkast op uw plaats bij aankomst, borg van € 30).
9. Wat is de grootte van de staanplaatsen?
Rekening houdend met de begroeiing hebben de staanplaatsen voor tenten, caravans en campers op de camping een gemiddelde oppervlakte van 70 tot 80 m² (parking inbegrepen).
10. Zijn barbecues toegestaan? Huurt u plancha's?
Alleen elektrische barbecues en plancha's zijn toegestaan, deze zijn niet beschikbaar voor verhuur.
11. Zijn de staanplaatsen aangesloten op water?
Neen. In de sanitaire voorzieningen staan ​​waterpunten tot uw beschikking.

Zwembad - Waterpark

1. Hebben bezoekers toegang tot het waterpark?
Nee.
2. Heeft het waterpark een snack?
Ja (opening gepland voor juni 2022).
3. Is er een ruimte gereserveerd voor jonge kinderen?
Ja, er is een pootjebadje voor hen, met waterspelletjes.
4. Is het waterpark het hele seizoen geopend en wat zijn de openingstijden?
Ja, in het hoogseizoen tussen 9.00 en 19.00 uur. Raadpleeg de pagina https://camping-giens.nl/camping-met-zwem-park/
5. Mogen kinderen alleen naar het zwembad?
Neen. Kinderen onder de 14 jaar moeten worden begeleid door een volwassene.
6. Zijn de dia's toegankelijk voor alle leeftijden? Wat is de minimaal vereiste maat?
  • Minimale hoogte voor toegang tot de glijbanen: 1,20 m.
  • Aanbevolen leeftijd: 8 jaar.
  • Diareglement beschikbaar op de downloadpagina.
7. Zijn de zwembaden verwarmd in het laagseizoen (lente en herfst)?
Ja.
8. Zijn zwemshorts toegestaan?
Nee. Om hygiënische redenen is het dragen van zwemshorts, een boerkini of een wetsuit niet toegestaan. Alleen anti UV t-shirts worden geaccepteerd.

Animaties

1. Biedt u het hele seizoen entertainment?
Neen. Shows zijn gepland van half juni tot half september, en sportactiviteiten alleen in juli-augustus.
2. Heeft de camping een kinderclub of een tienerclub?
Nee, alleen een miniclub (voor kinderen van 4 tot 8 jaar).
3. Organiseer je karaoke-avonden of dansfeesten?
Nee, vanwege de huidige gezondheidsrichtlijnen.
4. Wat zijn de openingstijden van de miniclub?
In juli-augustus is er van maandag tot en met vrijdag een miniclub (voor kinderen van 4 tot 8 jaar). Uren: 9.00 uur tot 12.30 uur en 14.00 uur tot 17.30 uur. Gratis service bij inschrijving (beperkt aantal plaatsen).

Speeltuin - Sportactiviteiten

1. Heeft de camping een multisportterrein of een petanquebaan?
  • Ter plaatse: een volleybalveld en een basketbalring.
  • Vanaf de camping (50 meter): diverse bowlingbanen.
2. Wat zijn de openingstijden van de speeltuin?
10.00 - 21.00 uur
3. Welke toestellen zijn er op de speelplaats?
De speeltuin heeft een speelmodule voor de allerkleinsten met glij- en schommelspelletjes (NB: aanwezigheid van een volwassene verplicht voor toezicht).

Restaurant

1. Biedt het restaurant afhaalmaaltijden aan?
Ja.
2. Hoe bereikt u restaurant Vivendo?
Telefonisch op +33 4 89 96 15 09 of per e-mail vivendo.hyeres@gmail.com
3. Wat is de prijs van halfpension? Vol pension?
Ter indicatie ongeveer 25 € / d / pers. halfpension, en 45 € / d / pers. vol pension.
4. Wat zijn de openingstijden van het restaurant?
In juli-augustus gaat het restaurant meestal om 7.30 uur open en sluit het rond middernacht. In het laagseizoen tussen 14.30 en 18 uur knippen.

Vival-supermarkt

1. Wat zijn de openingstijden van de supermarkt?
De minimarkt Vival is open van 7u30 tot 12u30 en van 16u tot 19u30 (7u30 tot 20u30 in juli-augustus).
2. Welke producten kan ik in de buurtwinkel kopen?
Alle gangbare voedingsproducten, kruidenierswaren, verse groenten en fruit, brood en gebak, drogisterij, strandartikelen, streekproducten, kranten, souvenirs.

Pendelbus

1. Is het mogelijk om het te privatiseren?
Neen.
2. Naar welk strand brengt de shuttle ons? Wat zijn de schema's?
Een gratis pendeldienst brengt u in juli-augustus, van maandag tot en met vrijdag, elke 10 minuten naar het strand van Almanarre. Bij harde wind richting La Bergerie aan de oostzijde. Op dinsdagochtend brengt de shuttle je naar de markt van Giens.

Fiets - Fietspaden

1. Is het mogelijk om met de fiets naar het strand te gaan? Heeft de stad fietspaden?
2. Is het mogelijk voor mijn kinderen om rond de camping te fietsen?
Ja. Pas wel op voor autoverkeer (beperkt tot 10 km/u).
3. Verhuurt u fietsen?
Neen. Verhuur mogelijk bij onze partner Locabike(https://www.loca-bikes.com).